Subject: Kohaliku omavalitsuse määruste kehtetuks tunnistamine Riigi Teatajas
From: "Eget Kitsing" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Jul 2025 08:44:06 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Riigi Teataja väljaandja

Käesolevaga pöördume Teie poole seoses kohaliku omavalitsuse määruste
kehtetuks tunnistamisega Riigi Teatajas.

Haldusmenetluse seaduse  <https://www.riigiteataja.ee/akt/hms#para93>
(HMS) § 93 lõike 1 kohaselt kehtib määrus, kuni selle tunnistab kehtetuks
haldusorgan või Riigikohus või kehtivusaja lõppemiseni või volitusnormi
kehtetuks tunnistamiseni.

Soovime selgitust, kas ja kuidas tuleb Riigi Teatajas märkida kehtetuks
määrused, mis on  <https://www.riigiteataja.ee/akt/hms#para93> HMS § 93
lõike 1 alusel juba kehtetuks muutunud (nt volitusnormi kehtetuks
tunnistamise tõttu). Kas sellisel juhul on vajalik, et volikogu tunnistaks
need määrused eraldi haldusaktiga kehtetuks, et Riigi Teatajas saaks
vastav märge tehtud?

Palume selgitada:

1. Kuidas peaksime vormistama Riigi Teatajale teabe juba kehtetuks
muutunud määruste kohta, et need Riigi Teatajas kehtetuks märgitud saaks?
Kas piisab nimekirja esitamisest või on vajalik volikogu poolt eraldi
kehtetuks tunnistamise otsus? Tundub otstarbetu minna Volikokku juba
kehtetuks muutunud haldusakti (määruse) kehtetuks tunnistama, arvestades
HMS sätet, mis näeb ette määruse kehtivuse lõppemise volitusnormi
kehtetuks tunnistamisel.

Vastavalt Riigi Teataja seaduse
<https://www.riigiteataja.ee/akt/rts#para3> (RTS) § 3 lõikele 1
avaldatakse Riigi Teatajas kohaliku omavalitsuse üksuse määruste ametlikud
terviktekstid koos kõigi muudatustega.
<https://www.riigiteataja.ee/akt/rts#para3> RTS § 3 lõike 2 kohaselt lisab
Riigi Teataja väljaandja avaldamisel terviktekstile kehtivusaja andmed.

Ootame Teie selgitusi, et tagada õigusaktide korrektne ja ajakohane
avaldamine Riigi Teatajas.

Lugupidamisega,

Eget Kitsing

jurist

Pärnu Linnavalitsus

Suur-Sepa 16, 80098 Pärnu linn

+372 511 2393,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kui Te ei ole selle kirja õige adressaat, siis palun teavitage sellest
kohe kirja saatjat, kustutage kiri koos kõikide lisadega ja ärge avaldage
kirjas sisalduvat teavet kolmandatele isikutele.